Algemene voorwaarden
1. kampen, speelweken en cursussen
Hoe inschrijven?
Raadpleeg hiervoor onze gedetailleerde pagina 'Hoe inschrijven?'. Zijn er nog onduidelijkheden of loopt je inschrijving ergens vast, aarzel dan niet om ons te contacteren via info@jongehelden.be of via 016 66 43 70.
Een inschrijving mag enkel gebeuren door een meerderjarige, waarvan tijdens het inschrijfproces de gegevens opgevraagd worden. Wanneer een minderjarige zich inschrijft en bij de contactgegevens van de boeker een eigen mailadres ingeeft, gaat Jonge Helden ervan uit dat dit met toestemming van een meerderjarige is gebeurd.
Wanneer ben je ingeschreven?
Het is niet verplicht meteen te betalen bij inschrijving.
Echter, pas vanaf het moment dat wij de volledige betaling hebben ontvangen, is de inschrijving definitief.
Een inschrijving kan na de factuurdatum nog 14 dagen kosteloos geannuleerd worden (zie Annulering).
Opgelet: om praktische redenen geldt de verzakingstermijn van 14 dagen niet bij een inschrijving op minder dan een maand voor de start van het initiatief.
Je kan de status van je inschrijving raadplegen via je account en via een automatische bevestigingsmail. Ook indien je slechts via één van beide manieren een bevestiging kreeg, blijven de annuleringsvoorwaarden van kracht.
Indien je noch via je account, noch via e-mail een melding van bevestiging kreeg, is er iets misgegaan en is de inschrijving niet definitief. Neem in dat geval contact met ons op via info@jongehelden.be.
Betaling
Nadat je één of meerdere inschrijvingen deed, krijg je meteen de mogelijkheid om te betalen. Je kan er ook voor kiezen om later of gespreid te betalen. De betalingstermijnen staan bovenaan in je account, bij “mijn betalingen’.Je krijgt hiervoor automatische betalingsherinneringen van ons. Wel vragen we je om het volledige bedrag te betalen ten laatste 30 dagen na de factuurdatum.
Als de activiteit binnen minder dan 1 maand start dan is de betalingstermijn 7 dagen. Zonder betaling behouden wij ons het recht om de inschrijving te annuleren.
Wil je graag een betalingsplan op maat of een aanpassing aan de prijs (IVV, UitPas, een korting die niet automatisch werd toegekend), neem dan contact met ons op via info@jongehelden.be of 016/ 66 43 70. Wij bekijken graag samen de mogelijkheden.
Prijzen en kortingen
Basisprijs
Aan elke activiteit is een basisprijs gekoppeld. Deze bevat de volledige kosten van het initiatief: verblijf, activiteiten, eventuele overnachtingen, maaltijden, materiaal, uitstappen, gastmedewerkers en verzekering.
Verlaagd tarief
Op kamp/cursus gaan kost geld. Jonge Helden wil geenszins dat prijs een drempel vormt om mee te gaan op onze initiatieven. Heb je moeilijkheden om de deelnameprijs te betalen, duid dit dan aan bij je inschrijving. Wanneer je het vinkje hebt aangeduid, contacteren wij je over de verdere mogelijkheden.
Wij werken voor al onze initiatieven samen met Iedereen Verdient Vakantie, een platform dat mogelijkheid biedt om aan sociaal tarief mee te gaan op cursus, kamp of speelweek. Als je recht hebt op het IVV-tarief, krijg je 70% korting op kampen en speelweken en 60% op cursussen.
Hiernaast werken we ook samen met UiTPAS. Deelnemers uit de regio Leuven, regio Polder tot Kempen, regio Beringen, regio Leie-Schelde en regio Gent kunnen bij het inschrijven voor een Jonge Helden-activiteit hun UiTPAS nummer doorgeven. Eventuele korting (80%) wordt automatisch toegepast. Meer informatie over de UiTPAS kan je vinden op: www.uitpas.be.
In ieder geval zoeken we samen naar wat mogelijk is en kan je ons steeds bereiken met vragen via info@jongehelden.be of 016 66 43 70.
Kortingen
Jonge Helden voorziet ook kortingen, deze worden berekend op de basisprijs van onze initiatieven. Indien meerdere kortingen van toepassing zijn wordt telkens alleen de hoogste korting aangerekend, tenzij cumulatie mogelijk is.
Jonge Helden behoudt zich steeds het recht om op bepaalde activiteiten afwijkende kortingen toe te staan.
Jonge Helden biedt volgende kortingen aan:
- Getrouwheidskorting: 10% korting aan wie het jaar voordien meeging met Jonge Helden als deelnemer of begeleider. Deze korting wordt automatisch toegekend bij inschrijving via onze webshop.
- Partnerkorting: 10% korting voor leden en leiding van onze partnerorganisaties. Deze korting wordt niet automatisch toegekend. Gebruik hiervoor de kortingscode die je via onze partner ontving.
- Gezinskorting: 10% korting vanaf een tweede inschrijving binnen hetzelfde jaar binnen hetzelfde gezin. Deze korting wordt automatisch toegekend bij inschrijving via onze webshop.
- Vroegboekkorting: 5% korting wanneer je de inschrijving voor een kamp met overnachting vervolledigt binnen de maand januari. Deze korting wordt niet automatisch toegekend. Hiervoor dien je gebruik te maken van de kortingscode 'VROEGEHELD26'
Solidariteitsbijdrage
Jonge Helden wil iedereen de kans geven om deel te nemen aan een initiatief. Met een kleine meerprijs van 10 euro maak je onze initiatieven betaalbaar voor degene die hier moeilijkheden mee ervaren.
Leeftijden
De leeftijdscategorieën voor een activiteit worden zo strikt mogelijk gerespecteerd.
Bij kampen en speelweken kan daar uitzonderlijk van afgeweken worden, indien de deelnemer in een hogere of lagere klas zit dan degene die overeenstemt met zijn of haar leeftijd. Gelieve hiervoor steeds contact op te nemen met info@jongehelden.be of op het nummer 016/ 66 43 70.
Bij onze kadervormingscursussen kan niet afgeweken worden van de minimumleeftijd van 15 jaar, aangezien de leeftijdsvoorwaarden strikt worden opgelegd door de Vlaamse Overheid.
Van de maximumleeftijd kunnen we wel afwijken, neem in dat geval contact met ons op.
Fiscaal attest
Jonge Helden voorziet een fiscaal attest voor alle deelnemers die tijdens het initiatief nog geen 14 jaar waren. Dit attest zal ter beschikking zijn via je account op de website Jonge Helden. Vergeet hiervoor zeker niet het rijksregisternummer van ouder en deelnemer in te vullen in je account, zo zie je het recht op fiscale aftrek automatisch verschijnen in je belastingaangifte.
Attest van deelname
Indien een derde (je werkgever, je mutualiteit, de gemeente…) een deel van het deelnamegeld terugbetaalt, kan je van Jonge Helden een attest verkrijgen dat je bij je formulier voor de mutualiteit e.d. kan voegen. Dit deelnameattest krijg je automatisch in je account op jongehelden.be; 11 dagen na het einde van een initiatief.
Annulering en wijziging inschrijving
Annulering van een initiatief door Jonge Helden
Om organisatorische redenen kan Jonge Helden genoodzaakt zijn om een activiteit te annuleren. Je wordt hiervan schriftelijk op de hoogte gebracht ten laatste 10 dagen voor aanvang van de geannuleerde activiteit, behalve in geval van overmacht.
Jonge Helden stort je in dat geval het betaalde inschrijvingsgeld terug.
Annulering van een inschrijving door de deelnemer
Elke annulering, om welke reden ook, dient schriftelijk (per post of via e-mail: info@jongehelden.be) te gebeuren. Andere wijzen van annulering worden niet aanvaard. Na het ontvangen van het schrijven wordt er steeds een ontvangstbevestiging teruggestuurd. Deze geldt als definitieve bevestiging van de annulering. De annuleringskost wordt berekend op basis van de poststempel of de verzenddatum van het oorspronkelijke e-mailbericht.
Annuleren binnen de 14 dagen na inschrijving is kosteloos, tenzij de inschrijving binnen de 14 dagen voor de start van het initiatief gebeurde. Het volledige bedrag zal dan worden teruggestort.
Nadien geldt dat resterende bedragen, na aftrek van administratie- en annulatiekost, teruggestort worden.
Annulering wegens overmacht
Onder overmacht verstaan we ziekte gelegitimeerd met een doktersattest van de deelnemer en sterfgevallen tot in de tweede graad. Jonge Helden dient hiervan schriftelijk met bewijs op de hoogte gebracht te worden. Het volledige deelnamegeld zal opnieuw ter beschikking worden gesteld. Ook wanneer de deelnemer door overmacht een deel van het initiatief mist, wordt pro rata het resterende bedrag teruggestort.
Annulering om andere reden
Indien de deelnemer wenst te annuleren zonder dat er sprake is van overmacht zoals hierboven beschreven, dan zal het deelnamegeld gedeeltelijk aangerekend worden volgens onderstaande voorwaarden:
- Annulering tot op 46 kalenderdagen voor de start van de activiteit: 20% van de basisprijs (administratiekost)
- Annulering tussen de 45 en de 31 kalenderdagen voor de start van het initiatief: 20% van de basisprijs (administratiekost) + 25 % van het deelnamegeld (annuleringskost*).
- Annulering tussen de 30 en de 15 kalenderdagen voor de start van het initiatief: 20% van de basisprijs (administratiekost) + 50 % van het deelnamegeld (annuleringskost*)
- Annulering minder dan 15 dagen voor het initiatief: Het volledige bedrag wordt ingehouden.
*Indien de annulering een inschrijving betreft van een vrijwilliger die in het voorgaande jaar een initiatief begeleidde, valt de annuleringskost weg en dient enkel de administratiekost (20% van de basisprijs) betaald te worden. Als de vrijwilliger zelf voor een vervanger zorgt valt de administratiekost ook weg.
Bij wie niet annuleert en niet komt opdagen wordt sowieso het volledige deelnamegeld aangerekend. Dit geldt ook voor actieve vrijwilligers.
Medische gegevens
Bij de inschrijving krijgt de accountbeheerder de mogelijkheid om medische informatie over de gezinsleden digitaal in- of aan te vullen. Het is in eigen belang dat deze gegevens zo volledig mogelijk ingevuld zijn. Belangrijke info (zoals allergieën...) dienen reeds bij de inschrijving doorgegeven te worden zodat hier op voorhand mee rekening kan gehouden worden. Jonge Helden respecteert de medische geheimhouding en gaat discreet om met deze gegevens.
Indien er geen medische informatie beschikbaar is bij de aanvang van het initiatief, dient deze ter plaatse ingevuld te worden alvorens de deelnemer kan starten.
Indien tijdens het initiatief wordt vastgesteld dat de medische vragenlijst niet correct werd ingevuld en/of dat specifieke medische gegevens ontbreken waardoor het goede verloop van het initiatief in gedrang komt, behoudt Jonge Helden zich het recht voor om de deelnemer uit te sluiten van verdere deelname aan het initiatief. De betaalde deelnamegelden worden in dat geval ingehouden als schadevergoeding. De deelnemer kan geen recht op terugbetaling laten gelden.
Inclusie
Jonge Helden werkt aan een inclusief aanbod voor kinderen en jongeren die extra begeleiding nodig hebben. We beschouwen het als onze verantwoordelijkheid om iedere individuele vraag, hoe groot of klein deze ook is, met de nodige aandacht en zorg te behandelen. Daarom vragen we om ons bij elke inschrijving duidelijk aan te geven of uw kind een ondersteuningsnood heeft. Wij zullen dan contact met je opnemen om te bespreken welke specifieke ondersteuning jouw kind nodig heeft. Zo kunnen we alles in het werk stellen om de juiste begeleiding voor jouw kind te zoeken. Ook voor kinderen die al eens mee geweest zijn met Jonge Helden vragen we om dit opnieuw aan te duiden of te controleren.
De contactpersoon voor de inclusiewerking is Elke. Je kan haar bereiken op het nummer 016/66 43 70 of via Elke@jongehelden.be
Wij doen ons uiterste best om op iedere ondersteuningsvraag in te kunnen spelen, maar kunnen niet garanderen dat we hierin tegemoet kunnen komen. Lukt het ons helaas niet om gepaste begeleiding te vinden, dan laten we dit uiteraard zo snel mogelijk weten en bespreken we de verdere opties met jullie. Indien Jonge Helden niet de nodige begeleiding kan voorzien behoudt het zich het recht om een deelname te weigeren uit voorzorg voor de draagkracht van de vrijwilligers en de veiligheid van de deelnemer.
Verzekering
De deelnemers zijn binnen de verblijfplaats en tijdens de begeleide activiteiten verzekerd tegen lichamelijke letsels. De kosten ten gevolge van het aanbrengen van materiële schade ten nadele van andere deelnemers of van de locatie dienen door de deelnemers zelf gedragen te worden.
Publicaties en privacy
Publicaties – Foto’s
Na de inschrijving dien je een aantal aanvullende gegevens van de deelnemer mee te geven. Dit is de plek om aan te duiden of de deelnemer op de foto mag staan. Enerzijds kan je aangeven of je kind mag verschijnen in het interne foto-album van de activiteit. Dit album is enkel zichtbaar voor de andere deelnemers van het kamp en kan enkel bekeken worden indien je ingelogd bent op je account.
Geef je de toestemming om de foto’s waar de deelnemer herkenbaar op staat, te gebruiken voor (online) promo, op onze sociale media of in een brochure? Dan duid je dat ook aan.
Geef je geen toestemming? Dan helpt het ons enorm als je een foto van de deelnemer uploadt in het profiel. Dit is enkel zichtbaar voor jezelf en het personeel van Jonge Helden. Op deze manier kunnen wij gemakkelijk de juiste foto’s selecteren en verlagen we de kans op fouten.
Ervaringen die gedeeld worden via evaluatieformulieren of sociale netwerksites kunnen gebruikt worden voor publicatie op geprinte of online promotiekanalen.
We selecteren beelden en getuigenissen met de nodige zorg en gezond verstand. Verschijnt er toch een foto of ervaring die je liever niet gepubliceerd ziet? Laat het ons dan weten, dan halen we deze offline.
Persoonsgegevens
De persoonsgegevens van alle individuen die werden ingevuld op een account op jongehelden.be worden opgenomen in het ledenbestand van Jonge Helden conform de bepalingen van de wet van december 1992 betreffende de bescherming van de persoonlijke levenssfeer. Ze zullen alleen gebruikt worden om je op de hoogte te houden van de activiteiten waarvoor je inschreef. Je hebt bovendien het recht jaarlijks je persoonlijke gegevens op te vragen en te laten verbeteren wat eventueel fout is. Voor meer informatie over hoe wij omgaan met persoonsgegevens kan je onze privacyverklaring lezen.
Jonge Helden is niet verantwoordelijk voor de privacyregels op initiatieven waarbij de inschrijvingen via derden verlopen.
Geschillen
Geschillen kunnen enkel beslecht worden door de rechtbanken die behoren tot het rechtsgebied van het RPR waar Jonge Helden vzw is ingeschreven op het ogenblik dat het geschil zich voordoet.
2. VORMING OP AANVRAAG
Bij een boeking van een vorming op aanraag, wordt een samenwerkingsovereenkomst opgesteld.
Indien je als organisatie, na de definitieve bevestiging van de vorming, om één of andere reden de vorming dient te annuleren doe je dit via e-mail aan info@jongehelden.be.
Bij annulatie van de vorming gaan we in eerste instantie samen op zoek naar een alternatief. Als de vorming kan verschoven worden naar een andere datum kan dit kosteloos. Zo niet, dan wordt de annulatiekost berekend op basis van de verzenddatum van het e-mailbericht.
- Annulering tot op 46 kalenderdagen voor de vorming: 20% van de afgesproken prijs
- Annulering tussen de 45 en de 31 kalenderdagen voor de vorming: 45% van de prijs
- Annulering tussen de 30 en de 15 kalenderdagen voor de vorming: 70% van de prijs
- Annulering minder dan 15 dagen voor de vorming: Het volledige bedrag wordt aangerekend.
Bij het plannen van een vorming op aanvraag wordt altijd in onderlinge overeenstemming een minimum- en maximum aantal deelnemers vastgelegd. Indien het afgesproken minimum aantal deelnemers niet bereikt is 14 dagen voor de vorming doorgaat, behoudt Jonge Helden zich het recht om de vorming te annuleren. Het volledige bedrag wordt dan aangerekend.
Samenwerken met ons?
Geeft ook jouw organisatie kinderen en jongeren een podium? Of heb je een raakvlak met Jonge Helden op een geheel andere manier? Wij reiken je de hand uit. Laten we onze krachten bundelen!




